Jmenujeme se Hanka a Katka. Známe se dlouho, už od školy, Po ukončení studia jsme se každá vydala svou vlastní cestou, ale v poměrně důležitých životních situacích jsme se potkávaly. Ve chvíli kdy naše pracovní situace byla taková, že Katka se rozhodla po téměř třinácti letech zavřít vlastní svatební salón a Hanka, která pracovala na úřadě, kde jí začalo „něco“ chybět, jsme se opět potkaly a jak to tak vypadá, setkání bylo již osudové. Obě jsme měly děti, byly po mateřské dovolené a chtěly změnu. A to nás přimělo uvažovat nad tím, že bychom mohly začít podnikat společně. Klasický podnikatelský scénář, ve kterém by byl podrobný business plán a promyšlená strategie, se ale nekonal. Právě naopak. Náš podnikatelský záměr se pomalu rodil v obýváku u Hanky.
Přemýšlely jsme a hledaly, co nám na trhu chybí, k čemu bychom měly obě blízko a co by nám zároveň dávalo nějaký smysl. Jako prvotní myšlenka nás napadly osobní dárky. Takové ty opravdové dárky. Dárky, nad kterými se lidé zamyslí a zkusí se vcítit do obdarovaného, aby přišli na to, co by mu udělalo radost. A nejlépe, aby to zahrnovalo i nějaké úsilí a hlubší myšlenku, aby z dárku bylo zřejmé, že není koupen jen tak narychlo v supermarketu nebo na nejbližší pumpě. Tak jsme si řekly, že by naším podnikatelským záměrem mohla být služba, která zákazníkům pomůže vymyslet jaký dárek darovat, jak ho uchopit, kde začít a kde skončit. Prostě takové dárky na míru. A tak jsme se pustily do vymýšlení a hledání. Věděly jsme, že je pro nás důležitá kvalita, individuální přístup, vše propracované do posledního detailu. Chtěly jsme dělat dárky, které vyvolávají emoce. A co nesmíme zapomenout – pracovat s českými produkty. Toto vše jsme totiž začaly v dnešní elektronické a rychlé době postrádat. Proto jsme se chtěly vrátit ke skutečnému darování od srdce…
A jak to už bývá, prvním velkým problémem bylo vymyslet, jak si budeme říkat. Trvaly jsme na českém názvu, i když nám všichni nabízeli moderní anglické verze. Chtěly jsme, aby už v názvu bylo zřejmé, co je pro nás důležité. To, že než dárek vymyslíme, probíhá nějaký děj – každý dárek má příběh a jeho tvoření je proces. Je to děj, který vyjadřuje, jak to celé vzniká a že jste u toho, protože vaše informace jsou nejdůležitější. Spojily jsme DAR + DĚJ a dodali KY, aby bylo zjevné, že jsme ženy. A světe div se, název byl na světě!
Někde jsme slyšely, že emoce se nedají ošidit, ale musí se prožít… To se nám moc líbilo, protože to přesně vyjadřuje myšlenku Darodějek. Jenomže když jsme se jako Darodějky pustily do práce, postupem času jsme zjistily, že osobní dárky jsou velmi složité, zdlouhavé a potřebujeme k tomu naprostou důvěru toho, kdo si dárek zadává. A to přece jen trvá nějakou dobu. V tu chvíli jsme vytvořily několik dárků pro firmy a ukázalo se, že půjdeme nejprve cestou firemních dárků a až potom se vrátíme k vymýšlení osobních dárků na míru. Myšlenka firemních Darodějek byla velmi podobná té původní – individuální přístup, velmi kvalitní české produkty, dárky charakterizující obor firmy, pěkný a funkční obal, kompletní pomoc klientovi včetně zabalení do krabic a odeslání na dané adresy. Kompletní servis v otázce firemního darování. A samozřejmě i hledání stále nových možností a novinek na trhu.
Darodějky